Beteendeförändring 


Ni vet känslan man har på semestern och även en tid efter? När allt känns okomplicerat, enkelt och ostressat. När stress inte påverkar varken fysiskt eller psykiskt.  Den känslan letar jag aktivt efter. Att kunna njuta av/på vardagen på samma vis som när jag är ledig är en självklarhet. 

Känslan av att känna lugn inombords trots yttre kaos är så coolt. 

Jag har försökt hitta boven i dramat, anledningen till att jag blir stressad i onödan. Nu börjar jag inse att det är helheten. Jag har gjort små förändringar som inte är direkt avgörande men som genererar en förändring när det väl kommer till kritan. Fantastiskt häftigt det där med beteendemönster.

Kommentera

