Home sweet home

Jag njuter av varje stund här hemma. Att vara hemma är det bästa jag vet. Efter frukosten har jag gått ner på nedervåningen, plockat fram massa udda ljus jag hade i skänken och sen tänt ljus på olika ställen i vardagsrummet. Nu ska jag sitta och surfa runt bland auktioner och inredningssidor för att samla inspiration.FieldStraw

Skänkte en byrå via Blocket igår, härligt att kunna ge vidare saker till andra när man själv inte behöver eller vill ha det längre. Kom i kontakt med en tjej igår som berättade att hon var en fattig, nyinflyttad student som så gärna ville ha byrån. Tyvärr hann någon annan före, och jag frågade därför om där fanns något annat hon kunde tänkas behöva. Bara frågan gjorde henne oerhört tacksam, så under dagen ska jag gå upp till förrådet och kika om där finns något av värde att skänka.

Skänkte häromdagen även lite sängkläder, några tröjor, en väska och lite galgar till Hela människan som ligger här i Tumba. Det är så härligt att kunna ge. På samma gång blir jag av med sådant jag själv inte behöver och någon annan får något som de behöver, den känslan går inte att ersätta.

2 thoughts on “Home sweet home

  1. Ja det är härligt att ge och skänka! Bättre det än att det ligger hemma och skräpar! Av någon anledning känns det bättre att ge till andra än familjen också, brukar nästan alltid köpa med saker till mina brorsbarn och av någon anledning är det roligare att handla till dem än till mina egna barn haha! 😊

Kommentera

