Kom igen!

En vecka i Skåne är över och det är dags att köra hemåt. På hemvägen blir det till att hoppa av i Jönköping för att träffa goda vänner. Ska träffa Alexandra och hennes lilla underverk och samtidigt passa på att se deras nya lägenhet. Sen blir det till att träffa Sandra såklart!

Det går mycket funderingar hos mig när jag umgås med folk under en hel vecka. Jag inser att jag lätt blir trött efter några timmars umgänge, särskilt i större sällskap, och behöver lugn och ro. Jag kan då känna mig svag och inte riktigt förstå varför det blir så. Det känns inte riktgt som folk förstår. Samtidigt har jag inte heller förklarat, vilket beror på att jag inte är säker på varför det blir så. Min hypotes kring varför det är såhär är att jag är en HSP, high sensitive personality. När folk kommer med ”kom igen, du fixar det, kämpa”blir jag bara irriterad. Vill jag förändra saker gör jag det när jag själv vill, i min egen takt. Nog om detta! 

Jag längtar innerligt efter mina töser och det ska bli så härligt att få träffas!


Jag och pappa var och matade fåglarna och tog en promenad igenom stan en dag.

2 thoughts on “Kom igen!

Kommentera

