Älska dig själv som du är

Har mer eller mindre under ett bra tag gått och känt mig ur form. Visst att jag gått upp lite sedan jag slutade röka för några år sedan, men det var inget nytt och jag har varit helt ok med det här faktumet. Jag kunde inte riktigt förstå eller sätta fingret på varför jag kände mig obekväm. Tillslut förstod jag att det berodde på att jag fortsatte kämpa på mig mina jeans, som egentligen inte sitter så bra som de borde. I alla år har jag (och säkerligen fler) klämt in mig i den tightaste storleken möjligt och varit rädd att jeansen ska bli stora efter användning. Och nu, nu är jag inte rädd längre. Haha! Det är varken skönt eller snyggt med ”muffintop”.

En revolutionerande uppenbarelse kom till mig och jag köpte två nya jeans. Jag gick upp en storlek och jag bytte även passform, till högre jeans, något som passar min kropp mycket bättre än lägre jeans. Att ha välsittande kläder är det snyggaste som finns och det kan man oberoende form eller figur rocka! Jag känner mig kanonsnygg och fick nytt självförtroende.

Kommentera

