Fullt ös, medvetslös

Helsike vad fredagen och gårdagen var effektiv! När jag kom hem i fredags dammsugade jag hela lägenheten och svabbade köksgolv och toaletter innan Mathias kom hem och det blev fredagsmiddag och mys. Igår tog jag emot en stor matbeställning från Mathem, innan det och däremellan hann jag rengöra hela kylen och frysen samt tvätta i källaren. Gick mest och putsade och fixade hela dagen, så idag är jag ganska låg och lugn. Kontraster…

Imorgon bitti ska jag smaka ingefärashotsen som jag gjorde för en stund sedan. Hoppas på att bli pigg och hålla mig fortsatt frisk.

100 gram ingefära

5 dl vatten

1/3 dl honung

1 citron (saften)

Riv ingefäran grovt och upp värm vatten i en kastrull . Lägg ingefäran och ”koka” i ca 20 min (ej för varmt så att näringsämne kokas bort, helst max 60 grader). Sila bort ingefäran och häll i honung. Låt svalna till rumstemperatur och pressa i citronen. Häll över i en flaska och förvara i kylen.


Nu: kaffe och läsa vidare i min bok

I bakgrunden: avslappnade yogamusik

Kommentera

