Follow your dreams

IMG_0726

Ibland hamnar jag i kreativa faser, fylld med massa luddiga idéer. Det kan hända att jag inte vet exakt vad det är jag vill göra men att det finns massor av grejer som snurrar runt i skallen. Det kan även vara så att jag inte vet var jag ska börja så jag försöker få in vanan att spalta upp och skriver ner vad det är jag vill och känner – för att kunna bena ut vad jag kan göra nu och vad som är nästa steg. Det kan vara alltifrån att göra om hemma till att jag vill specificera ett mål för någonting. Då idéerna sprudlar är det lätt att vilja göra allt på en gång och då är detta ett perfekt sätt för att vara så effektiv som möjligt.

För tillfället (hoppas att det snart är över) lever vi en lägenhet fylld av betongdamm på grund av grannes vattenläckage som är på besök i vår lägenhet (…) – och just nu har jag massor med idéer att förverkliga! Får hålla mig till att fylla dreamboarden så länge.

Sometimes I end up in creative phases, filled with lots of fuzzy ideas. It happens that I do not know exactly what it is I want to do but there is plenty of stuff that spins around in my head. It may even be that I do not know where to start so I try to get into the habit to break down and write down what I want and feel – in order to sort out what I can do now and what is the next step. It could be from changing something at home to that I want to specify a target for anything. Then bursting with ideas, it is easy to want to do everything at once and then this is a perfect way to be as efficient as possible.

At the moment (hope it will soon be over), we live an apartment filled with concrete dust because of the neighbor’s water leakage visiting our house (…) – and right now I have lots with ideas to realize! For now I’m filling my dreamboard instead.

Kommentera

