The one

Jag använder vanligtvis bareMinerals mineralfoundation, både som underlag för hela ansiktet men även för att täcka diverse blemmor och mörka ringar. Dock känner jag att det blir lite för kakigt att använda den till just täckandet, och därför är jag ute efter en concealer i krämform.

Efter att ha provat concealern The ONE Illusion Concealer (Oriflame) känner jag mig nöjd med konsistens och färgen jag valde. Den fungerar bara bra för att ljusa upp under ögonen, dock täcker den inte blemmor så mycket som jag önskar. I kombination med mineralfoundation täcker den helt okej. Slutligen får tummen den upp då den fungerar bra överlag, speciellt under ögonen!

C

I usually use BareMinerals mineral foundation, both as a basis for the whole face, but also to cover various blemishes and dark circles. However, I feel it gets a little too cakey to use it for just the covering, and therefore I am looking for a concealer in cream form.

After trying the concealer The ONE Illusion Concealer (Oriflame) I feel satisfied with the texture and the color I chose. It works just fine to brighten under the eyes, but it does not cover blemishes as much as I want. In combination with mineral foundation covers it completely okay. Finally –  thumbs up! It works well overall, especially under the eyes!

Kommentera

