To be or not to be

Ena stunden vill jag dela med mig av mina vardagliga händelser, mina innersta tankar. Att få folk att känna igen sig och känna samhörighet är något som ger mig lite extra värme i hjärtat. I andra stunder känner jag en rädsla för att bli utblottad, att folk får för stor tillgång till mitt liv. Jag ser dagligen människor blotta sitt liv och även sin familj online och undrar hur de resonerar när de väljer att publicera. Kanske de har blivit hemmablinda, vad vet jag… Oavsett orsak tänker jag alltid att jag själv inte vill hamna där. Men det är väl där vi skiljer oss. Min rädsla håller mig ständigt medveten om vad jag väljer att publicera och inte.  

One minute I want to share my daily life with you, my innermost thoughts. Getting people to recognize themselves and feel connected is something that gives my heart little extra warmth. In other moments I fear being to exposed, that people are getting too big asset to my life. I daily see people exposing their lives and even their family online and wondering how they reason when they choose to publish. Perhaps they have become blind at home, what do I know … Whatever the reason I always think that I do not want to end up there. But that’s where we are different. My fear keeps me constantly aware of what I choose to publish or not.

Ida

2 thoughts on “To be or not to be

  1. Känner som du, kan tycka att många skriver alldeles för mkt privat. Men man väljer ju själv hur mkt o till vem man vill dela sitt innersta. Ha en bra dag, snygg bild förresten😉😘

Kommentera

