Beautiful you

I Jag har tänkt mycket på beteende, bemötande och livsstil på det sistone. Jag har bland annat fokuserat mycket på att försöka vara en bra medmänniska, och med detta känner jag att jag helt enkelt tappat mig själv lite. Det är aldrig fel att rannsaka sig själv och försöka göra bättre ifrån sig, men när det blir onaturligt och ens naturliga sätt försvinner, då försvinner mycket av det som gör dig till dig och det är inte syftet. Det är så viktigt att alla erkänner vilka de är, vad de gillar och vad de inte gillar. Att man ”accepterar” den man är, eller vilka förutsättningar man har och inte håller på och jämför ihjäl sig med andra människor. Det är så viktigt att komma ihåg att mångas till synes rosa fluff fluff – liv inte är så perfekt som det verkar. Varför inte vara nöjd med det man har, och försöka förändra det föränderliga, men acceptera att vissa saker är som de är? Det är ibland något jag måste påminna mig själv om, men också något som jag vet att många andra skulle må bra av att tänka lite extra på.  En självmedveten människa är en attraktiv människa. 

I’ve thought a lot about behavior, attitude and lifestyle lately. I’ve been very focused on trying to be a good fellow creature, and with this I feel that I simply lost myself a little. It is never wrong to examine one self and try to do better, but when it becomes unnatural and natural ways are lost, then you’ve lost much of what makes you you and it is not the purpose. It is so important that everyone recognize who they are, what they like and what they do not like. To ”accept” who you are, or what conditions you have and do no compare yourself to death with other people. It is so important to remember that many peoples seemingly pink fluff fluff – life is not as perfect as it seems. Why not be satisfied with what you have, and try to change the changeable, but accept that some things are the way they are? Sometimes it is something I have to remind myself of, but also something that I know many others would do well to think a little extra on. A self-conscious person is an attractive person.

Kommentera

