Housewife

Idag är det sista semesterdagen för den här sommaren. Såklart känns det lite vemodigt att lämna de lata dagarna bakom mig, men samtidigt vet jag att rutiner är det jag mår bäst av. Och det ska bli skönt att få komma tillbaka ”dit jag tillhör” 🙂 Jag hoppas på långa, ljusa och ljumna kvällar framöver så att jag kan njuta lite efter jobbet också. 

Bakade två glutenfria bröd idag med ett riktigt lyckat resultat. Blandade i lite rosmarin i degen och strödde sedan lite ovanpå tillsammans med havssalt när bröden låg i formen. Oj så gott det blev, förstår inte riktigt varför jag inte bakar sådant oftare! Det är framför allt enkelt, men sen sparar man en slant också på att göra det själv. Win win liksom.

Ikväll blir det lite nagelfix och innan dess, när vädret har svalnat lite, då blir det en springtur. 

Today is the last day of my vacation for this summer. Of course, it feels a little sad to leave the lazy days behind me, but at the same time I know that routines are what I need. And it will be nice to get back ”to where I belong” 🙂 I hope for long, bright and lukewarm evenings to come so that I can enjoy a little after work too.

Baked two gluten-free bread today with a really good result. Mixed in a little rosemary to the dough and then sprinkled a little sea salt on top along with when the loaves were in shape. Oh so good it tasted, do not really understand why I do not bake more often! It is especially easy, but then you save some money also when you do it yourself. Win win so to speak.

Tonight there will be a little manicure and before that, when the weather has cooled a bit, then I’ll go for a run.

FlowersPelargonplanteringen / Geranium planting

Kommentera

