You are your own best friend

Något som jag tycker är så mysigt är när jag försjunker ner i mina tankar och bara låter de sväva. Det mest mysiga måste ändå vara att sitta på ett café och studera folk. Så många olika människor det finns (!)  Stora, små, färgglada, gråa, glada och ledsna. Jag funderar mycket kring vad för mål som väntar i slutet av deras färdriktning. Vad har de för livssituation? Kanske hon eller han har blivit av med jobbet idag och känner sig uppgiven. Eller har den personen precis träffat sin bästa kompis, och känner sig upprymd.

När jag sitter i dessa tankar känner jag mig allt annat än ensam. Det känns som att jag sitter och diskuterar med någon, och lite som att jag och mina tankar har ”hemligheter” i smyg. Jag kan finna en sorts styrka i vetskapen om att ingen kan ta ifrån mig mina tankar, att jag kan välja om jag vill dela med mig eller inte. Mina tankar vill alltid diskutera med mig, oavsett om jag är snäll eller är dubbelmoralen själv, och det känns tryggt. Jag har alltid någon som lyssnar på mig. Jag. Det är jag själv som finns där. I alla läge.

Jag fascineras över hur olika allas situation ser ut, trots att alla ser ut att vara ”bara vanliga människor”. I de flesta fall kan, och drar jag paralleller till mig själv och mitt liv. Jag känner tacksamhet över att jag är just jag. Även om där finns många människor att vara avundsjuk på är jag i slutändan stolt över mig själv och vem jag är.

När jag känner mig liten och osäker har jag alltid min självkänsla som står bakom och tar emot om någon puttar mig och jag hamnar i obalans. Mina tankar och jag har förmågan att bolla funderingar och vara ärliga mot varandra i de här lägena, och det tycker jag är hur häftigt som helst. Genom att jag litar på mina tankar och känslor har jag alltid en vän med mig. Det är alltid jag själv som vet bäst angående sådant som berör mig. Att min egen självkänsla alltid står bakom mig och peppar mig när det är svårt, det gör mig stark i livet.

Town

/ At the moment my  longer chronicles will not be posted in English.  

2 thoughts on “You are your own best friend

Kommentera

