Orange

OrangeIdag har jag pysslat här hemma med lite allt möjligt. Plockat undan, vattnat blommor, dammsugat och förberett inför den kommande veckan. Jag blir som ett litet barn när jag ser att mina orkidéer knoppar! Tillslut har jag börjat ta hand om dem på riktigt och det ger resultat. Väntar nu på att maten ska smälta, sen ska jag ge mig ut på en löpur med M. Nu jäklar!

Hämtade ut en beställning från H&M häromdagen, men sakerna får vänta i paketet tills vi har flyttat. Blev ett par kuddfodral, porslinsburkar och en ny badrumsmatta i orange. Jag har dille på organget för tillfället. Kul med nytt!

På tal om orange har jag och M sett hela säsong 1 av Orange is the new black i helgen. Riktigt rolig serie, tragisk men på ett riktigt roligt sätt!

Today I’ve been fixing with a bit of everything. Cleaned up, watered flowers, vacuum and prepared for the coming week. I’m like a little kid when I see that my orchid buds! Eventually, I started to take care of them for real and it delivers results. Now  I’m waiting for the food to digest, then I’m going to go out on a run with M. Now we’re talking!

Picked up an order from H & M the other day, but the things have to wait in the package until we have moved. Bought a couple of cushion covers, porcelain jars and a new bathroom rug in orange. I have a special eye for the color orange at moment. Fun with new things!

Speaking of orange, me and M seen throughout season 1 of ”Orange is the new black” this weekend. Really fun series, tragic but in a really fun way!

 

2 thoughts on “Orange

Kommentera

