Sweating is good!

Vaknade pigg idag, och kanske det undermedvetna känner av att det är minivecka den här veckan. Efter jobbandet är klart är det dags att åka ner mot Skåne. Skulle egentligen packat lite idag men det får bli imorgon!

I flera dagar har det varit fint väder och jag har verkligen njutit. Tyvärr kan jag inte ligga och steka i solen som förr på grund av huden, men oj vad skönt att det är att slippa bli-brun-hetsen. Jag bryr mig helt enkelt inte. Hellre ljus och utan rynkor. Det går att njuta av solen i små doser också har jag märkt.

Vädret njöt jag ordentligt av igår när jag tog en ensam PW (har en sambo som har ett öga för PW’s så jag är sällan ensam på mina promenader) i 50 min. Därefter gick jag in och avslutade med att kötta lite muskler. Var måttligt stel i ena sidan nacken imorse, men dagens springtur på 5km fick råda bot på det! En lugnare tur bara för själens skull – behövligt ibland.

Med lite nya endorfiner i kroppen går jag nu nyduschad och bäddar ner mig i bingen. Mys mys!

Ida

Woke up feeling alert today , and maybe the subconscious recognizes that it’s a short week this week. After work on Wednesday it’s time to drive down towards Scania. The thought was to start packing today but I’ll do it tomorrow instead.

For several days it’s been nice weather and I have really enjoyed . Unfortunately, I can not lie and fry in the sun as before because of the skin, but oh what a relief it is to avoid being brown – baiting . I do not care. Rather light and without wrinkles. You can enjoy the sun in small doses also I’ve noticed.

Yesterday I really enjoyed the weather when I took a PW alone (have a partner who has an eye for PW ‘s so I’m rarely alone on my walks ) in 50 min. Then I went back and finished with some muscle workout maintained Was moderately stiff in one side neck this morning , but today’s run at 5km  almost got rid of it! A quieter run just for the soul’s sake – much needed at times.

With some new endorphins in the body I am now  newly showered and tucked into bed. How lovely?!

3 thoughts on “Sweating is good!

  1. Men samma här! ÄLSKAR dock solen, men tänk förr – fast då var man lite hysterisk också, sola sola sola, nu tänker jag mer hjälp rynkor haha, men oj vad fräsch man känner sig när man är lite brun:)

    • Är också ett stort fan av värmen och energin som solen ger. O ja man var absolut värre förr! Jämföra vem som hade brunast mage. Haha! Those days are over thank good! 😉

Kommentera

