Tasty and simple

Sitter med en god kopp kaffe efter maten. Har gjort kycklingfilé med rotfrukter i ugnen. Till det blev det fetaostkräm smaksatt med persilja. Väldigt enkelt att tillaga men SÅ gott.

Idag kan jag klappa mig själv på axeln då jag började dagen med en 45 min morgonpromenad, och dessutom har jag kört ett styrkepass. Passade på att träna medan LCHF – knäcket stod i ugnen. Perfekt multitasking!

Nästa vecka ska jag försöka sova minst 8h varje natt. Brukar nämligen ha svårt att komma i säng på kvällarna, och sömnen är så jäkla viktigt för kroppens återhämtning. Har ni satt upp några mål?

I’m sitting with a good cup of coffee after dinner. Have made chicken with root vegetables in the oven served with goat cheese cream flavored with parsley. Very easy to prepare but SO good.

Today, I can pat myself on the shoulder when I started the day with a 45 minute morning walk, and I’ve also done some muscle training. Took the opportunity to train while my LCHF – crisp bread was in the oven. Perfect multitasking!

Next week I’ll try to sleep at least 8 hours every night. I’m having a hard time getting into bed at night, and sleep is so darn important for the body’s recovery. Have you set any goals?

Dinner

2 thoughts on “Tasty and simple

    • Det är bara att mosa runt fetaosten i en skål tills den blir krämig, tillsätt lite creme fraiche eller naturell yoghurt för en lösare konsistens. Salta, peppra och blanda med persilja (färsk eller fryst). 🙂

Kommentera

