Delightfully tired

Ida

Nu har magen fått mat efter kvällens springtur. Jädrans vad mina ben pinnade på, jag bara flög fram kändes det som! Det är så gött att springa när jag är irriterad, det funkar kanonbra för att lugna själen. Ett tips till tjejer med PMS! Haha!

När jag satt på tunnelbanan påväg hem slog det mig hur olika situationer kan upplevas, helt beroende på vad man fokuserar på. Jag noterade alla besvärligheter jag upplevde just då. Jag var blöt om fötterna, en inre stress som låg som ett knä över strupen, det skulle dröja 30 min till innan jag skulle vara hemma, jag kände mig trött och tom. Om jag istället skulle fokusera på de bra sakerna som också uppenbarade sig bland allt elände i samma stund skulle min resa hem kunna beskrivas såhär: Jag lyssnar på bra musik, när jag kommer hem ska jag ut och springa (vilket får mig att må bra), läpparna var fint målade i ett snyggt läppstift, min jacka gjorde att jag kände mig precis lagom varm och jag har presterat bra på jobbet. Allt det här var min verklighet under samma tidpunkt, och jag är helt fri att välja vad jag vill fokusera på. Häftig tanke tycker jag.

Now the stomach is full with food after tonight’s jog. Damn what my legs ran on, I felt like I flew! It’s so nice to run when I’m annoyed, it works great to soothe the soul. A tip for women with PMS! Haha!

As I sat on the subway way home it struck me how different situations can be experienced, entirely dependent on what you focus on. I noticed all the difficulties I was experiencing at the time. My feet were wet, a inner stress that felt as a knee across the throat, it would take 30 minutes before I would be home, I felt tired and empty. If I instead would focus on the good things that also appeared among all the misery of the moment, my trip home could be described like this: I listen to good music, when I get home I’m going for a run (which makes me feel good) , the lips were finely painted in an attractive lipstick, my jacket made ​​me feel just warm enough and I have performed well at my work. All of this was my reality at the same time, and I am completely free to choose what I want to focus on. A keen thought I think.

Kommentera

