Skin primer moisturise it

SAM_0772 kopiaSAM_0771 kopia

Jag kände att det var dags att flika in med ett litet skönhetsinlägg bland allt julprat! Efter dagcreme, innan smink använder jag följande primer från The body shop. Och varför använder jag då primer? Jo, för att få ett jämnt underlag.  Innan du penslar på smink så behöver du grunda huden, dvs släta ut och ge den tillräckligt med fukt. Den jag använder är för torrare hy och passar mig kanonbra! Dock är priset på 195:- lite i det saftigaste laget, men då den funkar bra förtränger jag det. Haha!

I felt it was time to interpose with a small beauty posts among all the Christmas talk! After day cream, before makeup, I use the following primer from The Body Shop. And why do I use the primer? Well, to get an even surface. Before you brush on makeup, you need to base your skin, smooth out and give it enough moisture. The one I use is for drier skin and fits me great! However, the price of 195 SEK is a bit juicy, but when it works well, I repress it. Haha!

2 thoughts on “Skin primer moisturise it

Kommentera

